Qanday qilib avtomobilning transmissiyasini to‘g‘ri isitish mumkin?
Sovuq moy bilan ishlaganda, variator yaxshi ishlamaydi.
Avtomobilning transmissiyasini to‘g‘ri isitish uchun, transmissiyaning turini hisobga olish zarur. Har xil transmissiyalar uchun to‘g‘ri isitish usullari:
Mexanik transmissiya (qo‘lda uzatish):
- Mexanik transmissiya uchun alohida isinish kerak emas. Dvigatel ishlaganda, transmissiyadagi val va privod uzatmalar aylanadi va moyni qizdiradi. Dvigatelni bir necha daqiqa bo‘sh turgan holda ishlatish kifoya qiladi.
Robotsimon transmissiya:
- Robotsimon transmissiyalar ham maxsus isinishni talab qilmaydi, chunki u mexanik transmissiya bilan o‘xshash ishlaydi. Dvigatel ishga tushganda, transmissiya ichidagi qismlar aylanadi va moyni tezda qizdiradi.
Avtomatik transmissiya (gidrotransformatorli):
- Avtomatik transmissiyalar, ayniqsa gidrotransformatorli, sovuqda isinishni talab qiladi. Sovuq moy yaxshi ishlamaydi va friksionlar to‘liq ishlamaydi, bu esa eskirishga olib kelishi mumkin. Avtomatik transmissiyani isitish uchun, tanlovni D yoki R holatiga qo‘yib, tormoz pedalini bosib, bir necha daqiqa turish kerak. Bu usul moyni tezda qizdiradi va gidrotransformatorni to‘g‘ri ishlashiga yordam beradi.
Variyatorli transmissiya (CVT):
- Variyator transmissiyasi sovuqda alohida isinishni talab qiladi. Uning moyi faqat 60-90°C oralig‘ida to‘g‘ri ishlaydi. Sovuq moy bilan ishlaganda, variator yaxshi ishlamaydi va komponentlarga zarar yetishi mumkin. Varyatorni ishitish uchun, boshlang‘ich harakatni sezilarli tezlikda amalga oshirmasdan, asta-sekin harakat qilish kerak. Varyator to‘liq isinish uchun odatda 15-20 daqiqa davomida harakat qilish kerak.
Umumiy tavsiyalar:
- Avtomobilni tezda boshlash va intensiv tezlashishdan saqlanish kerak, ayniqsa isinishdan oldin.
- Hozirgi zamon avtomobillarida dvigatel tezda isinishiga qaramasdan, transmisiyalarni, ayniqsa avtomatiklarni, faol harakatga o‘tishdan oldin isib chiqish kerak.