Qanday qilib avtomobilning transmissiyasini to‘g‘ri isitish mumkin?
23.12.2024 / 06:20Sovuq moy bilan ishlaganda, variator yaxshi ishlamaydi.

Avtomobilning transmissiyasini to‘g‘ri isitish uchun, transmissiyaning turini hisobga olish zarur. Har xil transmissiyalar uchun to‘g‘ri isitish usullari:
Mexanik transmissiya (qo‘lda uzatish):
- Mexanik transmissiya uchun alohida isinish kerak emas. Dvigatel ishlaganda, transmissiyadagi val va privod uzatmalar aylanadi va moyni qizdiradi. Dvigatelni bir necha daqiqa bo‘sh turgan holda ishlatish kifoya qiladi.
Robotsimon transmissiya:
- Robotsimon transmissiyalar ham maxsus isinishni talab qilmaydi, chunki u mexanik transmissiya bilan o‘xshash ishlaydi. Dvigatel ishga tushganda, transmissiya ichidagi qismlar aylanadi va moyni tezda qizdiradi.
Avtomatik transmissiya (gidrotransformatorli):
- Avtomatik transmissiyalar, ayniqsa gidrotransformatorli, sovuqda isinishni talab qiladi. Sovuq moy yaxshi ishlamaydi va friksionlar to‘liq ishlamaydi, bu esa eskirishga olib kelishi mumkin. Avtomatik transmissiyani isitish uchun, tanlovni D yoki R holatiga qo‘yib, tormoz pedalini bosib, bir necha daqiqa turish kerak. Bu usul moyni tezda qizdiradi va gidrotransformatorni to‘g‘ri ishlashiga yordam beradi.
Variyatorli transmissiya (CVT):
- Variyator transmissiyasi sovuqda alohida isinishni talab qiladi. Uning moyi faqat 60-90°C oralig‘ida to‘g‘ri ishlaydi. Sovuq moy bilan ishlaganda, variator yaxshi ishlamaydi va komponentlarga zarar yetishi mumkin. Varyatorni ishitish uchun, boshlang‘ich harakatni sezilarli tezlikda amalga oshirmasdan, asta-sekin harakat qilish kerak. Varyator to‘liq isinish uchun odatda 15-20 daqiqa davomida harakat qilish kerak.
Umumiy tavsiyalar:
- Avtomobilni tezda boshlash va intensiv tezlashishdan saqlanish kerak, ayniqsa isinishdan oldin.
- Hozirgi zamon avtomobillarida dvigatel tezda isinishiga qaramasdan, transmisiyalarni, ayniqsa avtomatiklarni, faol harakatga o‘tishdan oldin isib chiqish kerak.