BannerMobile banner
Maqolalar

Koenigsegg uzatmalar korobkasidan voz kechdi

15.04.2025 / 07:45

Regera modelida dvigatel va gibrid motorlar bevosita g‘ildirakka ulangan.

Blog image

Avtomobil sanoatida har kuni yangiliklar bo‘lib turadi, lekin ba’zi brendlar butun yo‘nalishni o‘zgartirib yuboradi. Shunday kompaniyalardan biri — Koenigsegg. Bu shvetsiyalik supercar ishlab chiqaruvchisi nafaqat yuqori tezlik, balki korobka peredachasiz (transmissiyasiz) ishlovchi innovatsion texnologiyalari bilan ajralib turadi. Koenigsegg mashinalari klassik uzatmalar qutisidan voz kechib, butunlay yangi tizim — Koenigsegg Direct Drive (KDD) va Light Speed Transmission (LST) asosida ishlaydi.


Korobkasiz ishlovchi texnologiyalar


1. Koenigsegg Direct Drive (KDD)


- Regera modelida qo‘llanilgan;

- an’anaviy uzatmalar qutisi butunlay olib tashlangan;

- dvigatel va gibrid motorlar bevosita g‘ildirakka ulangan;

- natijada avtomobil silliq harakatlanadi, energiya yo‘qolishi kamayadi.


2. Light Speed Transmission (LST)


- Jesko modelida ishlatilgan.

- texnik jihatdan korobkaga o‘xshasa-da, u oddiy avtomatik yoki mexanik transmissiyadan mutlaqo farq qiladi;

- to'qqizta bog‘lovchi klatch yordamida uzatmalar yashil chiroq tezligida o‘zgaradi;

- LST orqali haydovchi istalgan tezlikka istalgan paytda o‘tishi mumkin — bu oddiy transmissiyalarda yo‘q.


Nega Koenigsegg korobkasiz tizimni tanladi?


Koenigseggning asoschisi Christian von Koenigseggning fikriga ko‘ra, an’anaviy transmissiyalar endi supercarlar uchun keraksiz bo‘lib qolgan. Chunki:

- har bir uzatma kuch va energiya yo‘qotilishiga olib keladi;

- tezlik va silliqlikni oshirish uchun uzatmalarni imkon qadar kamaytirish kerak;

- gibrid tizimlar bilan bevosita bog‘lanish super samaradorlikni beradi.


Koenigsegg Regera — Korobkasiz Hypercar



Regera — Koenigsegg tomonidan 2016-yilda taqdim etilgan mashhur model bo‘lib, unda KDD tizimi ishlatilgan. U 1500 ot kuchi ishlab chiqaradi, lekin transmissiyasiz ishlaydi. Uzoq sinovlardan so‘ng Regera 0 dan 400 km/soat tezlikka atigi 20 soniyada yetdi — bu esa uzatmalar o‘zgartirishda hech qanday uzilish yo‘qligini isbotlaydi.


Koenigsegg nafaqat tez va qimmat mashinalar ishlab chiqaradi, balki an’anaviy avtomobil arxitekturasini butunlay o‘zgartirgan. Korobka peredachasiz ishlovchi mashinalari orqali u tezlikni, silliq harakatni va energiya samaradorligini maksimal darajaga olib chiqdi. Bu texnologiyalar nafaqat bugun, balki kelajak avtomobillarining yo‘nalishini belgilaydi.

Bizning Telegramga obuna bo'ling
BannerMobile banner