Koenigsegg uzatmalar korobkasidan voz kechdi
15.04.2025 / 07:45Regera modelida dvigatel va gibrid motorlar bevosita g‘ildirakka ulangan.

Avtomobil sanoatida har kuni yangiliklar bo‘lib turadi, lekin ba’zi brendlar butun yo‘nalishni o‘zgartirib yuboradi. Shunday kompaniyalardan biri — Koenigsegg. Bu shvetsiyalik supercar ishlab chiqaruvchisi nafaqat yuqori tezlik, balki korobka peredachasiz (transmissiyasiz) ishlovchi innovatsion texnologiyalari bilan ajralib turadi. Koenigsegg mashinalari klassik uzatmalar qutisidan voz kechib, butunlay yangi tizim — Koenigsegg Direct Drive (KDD) va Light Speed Transmission (LST) asosida ishlaydi.
Korobkasiz ishlovchi texnologiyalar
1. Koenigsegg Direct Drive (KDD)
- Regera modelida qo‘llanilgan;
- an’anaviy uzatmalar qutisi butunlay olib tashlangan;
- dvigatel va gibrid motorlar bevosita g‘ildirakka ulangan;
- natijada avtomobil silliq harakatlanadi, energiya yo‘qolishi kamayadi.
2. Light Speed Transmission (LST)
- Jesko modelida ishlatilgan.
- texnik jihatdan korobkaga o‘xshasa-da, u oddiy avtomatik yoki mexanik transmissiyadan mutlaqo farq qiladi;
- to'qqizta bog‘lovchi klatch yordamida uzatmalar yashil chiroq tezligida o‘zgaradi;
- LST orqali haydovchi istalgan tezlikka istalgan paytda o‘tishi mumkin — bu oddiy transmissiyalarda yo‘q.
Nega Koenigsegg korobkasiz tizimni tanladi?
Koenigseggning asoschisi Christian von Koenigseggning fikriga ko‘ra, an’anaviy transmissiyalar endi supercarlar uchun keraksiz bo‘lib qolgan. Chunki:
- har bir uzatma kuch va energiya yo‘qotilishiga olib keladi;
- tezlik va silliqlikni oshirish uchun uzatmalarni imkon qadar kamaytirish kerak;
- gibrid tizimlar bilan bevosita bog‘lanish super samaradorlikni beradi.
Koenigsegg Regera — Korobkasiz Hypercar
Regera — Koenigsegg tomonidan 2016-yilda taqdim etilgan mashhur model bo‘lib, unda KDD tizimi ishlatilgan. U 1500 ot kuchi ishlab chiqaradi, lekin transmissiyasiz ishlaydi. Uzoq sinovlardan so‘ng Regera 0 dan 400 km/soat tezlikka atigi 20 soniyada yetdi — bu esa uzatmalar o‘zgartirishda hech qanday uzilish yo‘qligini isbotlaydi.
Koenigsegg nafaqat tez va qimmat mashinalar ishlab chiqaradi, balki an’anaviy avtomobil arxitekturasini butunlay o‘zgartirgan. Korobka peredachasiz ishlovchi mashinalari orqali u tezlikni, silliq harakatni va energiya samaradorligini maksimal darajaga olib chiqdi. Bu texnologiyalar nafaqat bugun, balki kelajak avtomobillarining yo‘nalishini belgilaydi.