Qayta tiklash — almashtirishdan afzal: avtomobil qismlari haqida muhim maslahatlar
12.04.2025 / 07:37Yangi ehtiyot qismlar — ayniqsa original va sifatli detallarning narxi keskin oshgan.

So‘nggi yillarda avtomobilchilar orasida katta agregatlarni to‘liq almashtirish odat tusiga kirgan edi. Har qanday nosozlikda yangi agregat ko‘proq amaliy yechimdek tuyulardi. Ammo bugun avtomobilsozlikda muvozanat o‘zgardi.
Yangi ehtiyot qismlar — ayniqsa original va sifatli detallarning narxi keskin oshgan. Xitoylik arzon analoglar esa, afsuski, tezda ishdan chiqmoqda. Shu sababli, avval ishlab chiqaruvchidan o‘rnatilgan, ammo vaqt o‘tishi bilan ta’mir talab qilayotgan agregatni qayta tiklash ko‘plab hollarda eng maqbul yo‘l bo‘lib qoldi.
1. Generator
Avtomobilning elektr tizimidagi asosiy agregat bo‘lgan generator, odatda uzoq xizmat qiladi. Asl generator ko‘p hollarda 10 yilgacha ishlaydi, ammo keyinchalik o‘rniga o‘rnatilgan hatto original analoglar ham 5 yildan ortiq xizmat qilmaydi. Shu bois, ko‘plab servislar va mutaxassislar generatorni almashtirish o‘rniga uni ta’mirlashni tavsiya qilishadi. Maxsus ustaxonalarda yakor, o‘rama, kontakt cho‘tkalari va boshqa qismlar yangilanadi. Natijada siz deyarli yangi, lekin asl sifatdagi generatorga ega bo‘lasiz.
2. Starter
Starterning nosozligi turli belgilar orqali seziladi: u sekin aylanishi, g‘alati tovush chiqarishi yoki butunlay ishlamay qolishi mumkin. Ustalar starterni ham xuddi generator kabi qayta tiklashga muvaffaq bo‘lishgan. Asosiy nosoz qismlar almashtiriladi, elektr kontaktlar tekshiriladi. Ish narxi har doim ham arzon emas, ammo yangi analog starterdan ko‘ra ishonchliroq bo‘ladi.
3. Dvigatel
Ko‘pchilik eski dvigatelni tuzatish o‘rniga yangi, ayniqsa Xitoyda ishlab chiqarilgan arzon motor sotib olishni afzal ko‘radi. Ammo bu qaror uzoq muddatda noto‘g‘ri bo‘lishi mumkin. Dvigatel — raqamlangan agregat bo‘lib, uni almashtirish avtomobil hujjatlarida o‘zgarish kiritishni talab qiladi. Yana bir muammo — arzon dvigatellar sifatsiz metall va yomon yig‘ilgan bo‘lishi mumkin. Tajribali ustalar dvigatelni ta’mirlab, unga yangi hayot baxsh etish tarafdori: kapital ta’mirdan so‘ng u yana minglab kilometr yo‘l bosishi mumkin.
4. Avtomatik uzatmalar qutisi (AKPP)
"Avtomat" raqamlanmagan, shuning uchun uni almashtirish osonroqdek ko‘rinadi. Ammo servis tajribasi shuni ko‘rsatadiki, ko‘pchilik foydalanilmagan, omborda yotgan qutilarni sotib oladi. Bu qutilarning ichidagi friksion disklar — maxsus materiallardan yasalgan bo‘lib, vaqt o‘tishi bilan parchalanadi. Shu bois, yangi eski uzatmalar qutisini o‘rnatish o‘rniga, mavjudini ta’mirlash, ichki qismlarni yangilash afzalroq yo‘l sanaladi.
5. Kuzov va rama
Avtomobilning eng qimmat va qadrli qismi — bu uning kuzovi. Almashtirishning o‘zi qonuniy muammolarga olib keladi, jarayon esa murakkab va qimmat. Shuning uchun avtomobil egalari kuzovni himoya qilishga alohida e’tibor berishlari kerak: zangga qarshi ishlovlar, o‘z vaqtida ta’mir va bo‘yash ishlarini bajarish muhim. Yo‘ltanlamaslarda esa asosiy yuk rama zimmasida bo‘lib, uning raqami ob-havo va tuzdan himoyalanishi zarur — bu uchun maxsus plastilin yoki qoplamalardan foydalaniladi.
Bugun avtomobilni almashtirish o‘rniga ta’mirlash — donolik belgisi. Sifatli ustaxonalarda amalga oshirilgan qayta tiklash ishlari avtomobilingizga yangidan-yangi xizmat yillarini hadya etadi. Narxlar oshgan, ammo tajribali qo‘llar va original qismlarni saqlab qolish — eng to‘g‘ri qaror.